Comer sano é ...

Versión para impresoraEnviar a un amigo
Prato de comida sana

Unha boa alimentación vai a repercutir de maneira salientable no noso organismo e polo tanto debemos aprender a comer dunha maneira sá para que o noso corpo non sufra posibles trastornos e poidamos ter unha mellor calidade de vida.

Comer sano é:

  • Comer un pouco de todo,
  • Comer cinco veces ao día,
  • Comer moitas verduras e froitas,
  • Comer suficientes proteínas,
  • Comer alimentos orgánicos,
  • Beber suficiente auga mineral, de dous a tres litros diarios,
  • Beber té verde, sen zucre nen sacarina,
  • Comer despacio e masticar ben,
  • Comer verduras e froitas de tempada para así ter unha dieta variada,
  • No pasar fame. Se tes fame durante o día é que non estás comendo sano.

 

AS PROTEINAS

As proteínas reducen a sensación de fame e activan o teu metabolismo. así queimas máis graxa e mantés a masa muscular que estiveches construíndo no ximnasio.

As proteínas son:

  • Pavo
  • Polo
  • Carne magra, sen pel e sen graxa. Se é carne vermella só se debería comer unha vez á semana
  • Peixe
  • Marisco

 

HIDRATOS DE CARBONO

Os hidratos son a fonte de enerxía. Básicamente son zucres, por iso é importante distinguir os bos hidratos dos malos. Unha boa regla xeral é ir sempre a polo integral.

Os hidratos rápidos (os malos) son:

  • Pan branco
  • Arroz e pasta non integrais
  • Zucre refinado branco
  • Doces

Estes no te enchen e rápidamente crean unha sensación de fame de novo.

Os hidratos bos:

  • Pan integral
  • Arroz e pastas integrais
  • Avea en copos
  • Verduras (brócoli, coliflor, pementos...)

 

AS GRAXAS

Hai graxas saturadas (graxas malas) e graxas monosaturadas (graxas boas). Nunha alimentación sá a maioría das graxas que necesitas deben vir das graxas monosaturadas.
As graxas son necesarias para producir enerxía e son necesarias tamén para nutrir as células, pero está claro que son as graxas boas as que debemos inxerir xa que as saturadas están relacionadas con enfermidades cardiovasculares e obesidade.

Graxas saturadas (graxas malas) son:

  • Manteiga, e todos os doces que conteñen manteiga
  • Graxas animais

Graxas monosaturadas (graxas saludables) son:

  • Aceite de oliva
  • Froitos secos (naturais, sen sal e sen aceite)
  • Aguacates
  • Aceites que proveñen das nocess
  • As graxas que veñen do peixe, como a omega 3 do salmón (estas son moi sanas e excelentes non só para a saúde senón tamén para a pel e cabelo)

 

OS ALIMENTOS QUE NON DEBES COMER

  • Zucre branco en zumes de froitas
  • Bebidas refrescantes, xa que teñen moitísimo zucre
  • Café, non son saludables, así que debes cambiarlo polo té verde. É estupendo para a pel
  • Comidas con un alto contido en sal e/ou zucres
  • Comidas con alto contido en graxas, como a bollería,..
  • Alimentos con almidón
  • Comida rápida, pizzas, hamburguesas…
  • Alcohol, podes tomar un vaso de viño tinto ao día é bon para a saúde, pero dous xa non o son
  • Pasteis e embutidos, podes comelo de forma aillada
 
Xunta de Galicia. Consellera de Traballo e Benestar